wz
Hubnutí - dieta - zdraví Přidat k oblíbeným 
 

>>> INTERNETOVÝ OBCHOD >>>

*

Dostatečný pitný režim


Vydáno dne 03. 11. 2004 (12594 přečtení)

Nezbytný předpoklad pro dokonalý výsledek Vašeho rozhodnutí změnit svoje stravovací návyky je bezesporu správný pitný režim.

Pod tímto pojmem rozumíme udržování dostatečného množství tekutin a minerálů v organismu. Lidské tělo je tvořeno ze 70% vodou. Tělo si vyžaduje dodržování určitých zásad v pohybu tekutin.
Voda je rozpouštědlem mnoha látek, které přijímáme. Velice významně se uplatňuje v metabolismu na všech úrovních. Je ovšem také nosičem minerálů, stopových prvků a mnoha dalších elementů.
Tělo vodu také potřebuje jako chladící kapalinu a brání tak přehřáti organismu procesem pocení.
Další funkcí vody je odplavování zplodin vznikajících při metabolických procesech ve formě moči. Samotný metabolizmus spotřebovává také určité množství vody (cca 300 ml).
Průměrný člověk vydá denně cca 2 - 2,5 l vody, z toho 1 - 1,5 l močí, cca 600 ml pocením a cca 300 - 400ml je spotřebováno metabolickými pochody.
V extrémních klimatických podmínkách může být ztráta vody pocením až 4 l za den. Při ztrátách vody dochází také k úbytku minerálů. Spolu s potem odchází hlavně sodík. Močí se vylučuje převážně draslík. Tyto skutečnosti bychom měli respektovat a ztráty vzniklé provozem našeho těla pravidelně nahrazovat.

Pokud nedochází k vyrovnávání ztrát tekutin a minerálů dochází v organismu k tzv. DEHYDRATACI.
Správné hospodaření s vodou, minerály, vitaminy a s energií je proto prvním předpokladem zdraví a výkonnosti člověka. Člověk by měl samozřejmě přijímat dostatečné množství tekutin, což činí 2,5 l - 3 l/ den, při letním počasí podle teplot a době strávené na slunečním svitu až 5 l. Přitom stačí pít džusy zředěné minerálkou v poměru 1 díl džusu a 2 - 3 díly vody nebo minerálky. Lepší je minerálka, protože doplňuje i důležité ionty a to hlavně sodík a magnesium. Nutno podotknout, že stačí vypít 1 - 1,5 l minerálky za den, zbytek může být voda nebo nějaké jiné nápoje.
Je důležité si uvědomit, že vypitou kávu nelze započítávat do konečné spotřeby tekutin - neboť jejím důsledkem je naopak odvod kapalin z těla.


Související články:
Jak rychle hubnout (12.11.2004)
Efekty zdravého stravování s Buněčnou výživou (04.11.2004)
Režimy užívání Buněčné výživy (03.11.2004)
Dieta nebo Buněčná výživa (03.11.2004)
Kdy začít (03.11.2004)
Příčiny obezity (03.11.2004)
Máte nadváhu? (03.11.2004)

( Celý článek | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )
Dnešní datum: 18. 08. 2019